Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Yazılı Soruları > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım 5. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılı Soruları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 5. SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (9) (TEST)

 

… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……..… OKULU 5/… SINIFI

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 2. DÖNEM 2. YAZILISI

 

AD SOYAD: …..……………

NU: ….

 

1. Aşağıdakilerden hangisi bir problem durumu olamaz?

A) Ali’nin bilişim ödevini yaparken elektriklerin kesilmesi

B) Ayşe uyuduktan 1 saat sonra elektriklerin kesilmesi

C) Fatma’nın babası yemek yaparken gazın kesilmesi

D)Umut’un annesi ütü yaparken elektriğin kesilmesi

 

2. Aşağıdakilerden hangisi değişken verilere örnek olamaz?

A) Boy

B) Tc kimlik no

C) Telefon numarası

D) Pi sayısı

 

3. Bilgisayarda yer alan operatörler matematiksel ve mantıksal olarak 2 ye ayrılır. Aşağıda yer alan operatörlerden hangileri bunlar arasında yer almaz?

I. Toplama +

II. Değil

III. Yada

IV. Eşittir =

V. Küçüktür <

VI. Ve

A) I ve III

B) II, III ve IV

C) III ve V

D) II ve VI

 

4.

Birinci sayıyı gir.

İkinci sayıyı gir.

Sayıları topla.

Toplam sonucu ikiye böl.

Sonucu yaz.

Yukarıda klavyeden girilen 2 sayının ortalaması alınmıştır. İşlem adımlarını yukarıdaki gibi tasarlamaya ne denir?

A)Akış şeması

B) Algoritma

C) Blok

D) Veri

 

5.

Yukarıda verilen akış şemaları sırasıyla hangi işlemleri yapar?

A) Veri girişi – Soru sorma – İşlemi belirtme

B) Başla bitir – Tekrar komutları – Veri girişi

C) İşlemi belirtme – Soru sorma – Başla bitir

D) Soru sorma – Başla bitir – Veri girişi

 

6.

Yukarıdaki düğmeler sırasıyla ne işe yarar?

A) Sürpriz karakter – Yeni karakter çiz – Karakter ekle

B) Yeni karakter çiz – Sürpriz karakter – Karakter ekle

C) Karakter ekle – Sürpriz karakter – Yeni karakter çiz

D) Yeni karakter çiz - Karakter ekle – sürpriz karakter

 

7.

Karakteri yukarıdaki şekilde konuşturmak için hangi kod bloğu kullanılmalıdır?

A) Hareket

B) Ses

C) Görünüm

D) Kontrol

 

8.

Yukarıdaki düğmeleri kullanarak hangi işlemi gerçekleştiremem?

A) Şekil ekleme

B) Karakteri küçültme

C) Çoğaltma işlemi

D) Silme işlemi

 

9.Aşağıdakilerden hangisi Scratch programının özelliklerinden değildir?

A) Scratch (bilgi yelpazesi. com) programlamayı anlaşır kılar.

B) Çevirimiçi ve çevirimdışı kullanılabilir.

C) Eba kodlama üzerinden Scratch ‘e ulaşılabilir.

D) Ekranda verilen duruma göre kodlar sıralanır.

 

10. Scratch programında karakterin girilen saniyede girilen x ve y koordinatına gitmesini sağlayan blok aşağıdakilerden hangisidir?

 

11. Scratch programında, aşağıdaki kodların hangisi içindeki kodların hiç durmadan çalışmasını sağlar?

 

12.

Yukarıdaki komutun görevi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Komut bloklarını tekrarlatır.

B) Komutları istenilen süre kadar bekletir.

C) Yeşil bayrağa tıkladığında bu blok altında sıralanmış kod kümesini çalıştırır.

D) Bütün kod kümelerini durdurur.

 

13. Aşağıdaki programlardan hangisini blok tabanlı programlama araçlarından biri değildir?

A) Scratch

B) Code org

C) Minecraft

D) Blockly

 

14.

Yukarıdaki kod bloğuna göre ekranda kaç kez “Merhaba!” yazısı görünür? (15.soruda yandaki bloğa göre yapılacaktır)

A) 2 B) 3 C) 4 D) 5

 

15. Ekranda görülecek merhaba yazısı kaç saniyede bir tekrarlanacaktır?

A) 2 B) 3 C) 4 D)5

 

16.

Scratch programlama dilinde yer alan yeşil bayrağın görevi nedir?

A) Programı durdurur.

B) Programı başlatır.

C) Programı siler.

D) Programı kapatır.

 

17.

Yukarıdaki kod bloğunun açıklaması aşağıdakilerden hangisidir?

A) Klavyede sağ yön tuşuna basıldığında sağa dön ve 10 adım git.

B) Klavyede boşluk tuşuna basıldığında sağa dön ve 10 adım git.

C) Klavyede aşağı yön tuşuna basıldığında aşağı dön ve 10 adım git.

D) Klavyede yukarı yön tuşuna basıldığında sağa dön ve 10 adım git.

 

18.

Kedi karakterinin kostüm değiştirerek yürüyormuş gibi görünmesini sağlamak için 10 adım git bloğunun altına hangi blok eklenmelidir?

 

19. Scratch programı ile aşağıdakilerden hangisi yapılamaz?

A) Basit oyunlar yapılabilir.

B) Basit animasyonlar hazırlanabilir.

C) Scratch ile görüntülü konuşma yapılabilir.

D) Kod blokları ile kod yazılabilir.

 

20. Scratch programında yer alan x ve y koordinatları ne işe yarar?

A) Karakter eklemek için kullanılır.

B) Karakterin hareketini sağlar.

C) Karakterin konuşmasını sağlar.

D) Karakterin kostüm değişikliğini sağlar.

 

21.

Yukarıdaki belirtilen şekle tıklayarak karakter üzerinde nasıl bir değişiklik yapabilirim?

A) Karakterin 360 derece dönebilmesini sağlar.

B) Karakterin sadece sağa ve sola dönebilmesini sağlar.

C) Karakterin dönmesini engeller.

D) Karakterin yukarı aşağı ilerlemesini sağlar.

 

22.

Yukarıdaki verilen blok karakterlerin ekrandan çıkmaması için kullanır. Bu blok hangi kod bloğunun altında yer alır?

A) Hareket

B) Kontrol

C) Görünüm

D) Algılama

 

23. Resimlerin ya da hareketsiz nesnelerin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle karakterlerin hareket ediyormuş gibi görünmesini sağlayan bir gösterim şekline ne denir?

A) Sahne

B) Karakter

C) Blok tabanlı programlama

D) Animasyon

 

24.

Yukarıdaki kod bloğu ile hangisini yapamam?

A) İleri gider

B) Kostüm değiştirir

C) Fare ile aynı konuma gider

D) Ses çalar

 

25.

Yukarıda verilen blok ne işe yarar?

A) içindekileri sürekli tekrarlar.

B) Tüm blokların çalışmasını durdurur.

C) İçindekileri 10 defa tekrarlar.

D) Blokların çalıştırır.

 

BAŞARILAR DİLERİM…

 

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM 5. SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM YAZILI SORULARI ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM KONU ANLATIMLAR
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM SORU BANKASI, TEST SORULARI
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

Yorumlar

....

9. **Yorum**
->Yorumu: şahane bir site burayı sevdimm 
->Yazan: Buse. Er 

8. **Yorum**
->Yorumu: SIZIN SAYENIZDE YÜKSEK BIR NOT ALDIM SIZE TESSEKÜR EDIYORUM...
->Yazan: sıla

7. **Yorum**
->Yorumu: valla bu site çok süper .Bu siteyi kuran herkimse Allah razi olsun tüm ödevlerimi bu siteden yapiyorum.saolun mugladan sevgiler...:).
->Yazan: kara48500..

6. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel bir site. kurucularına çok teşekkür ederim başarılarınızın devamını dilerim.
->Yazan: Tuncay.

5. **Yorum**
->Yorumu: ilk defa böyle bi site buldum gerçekten çok beğendim yapanların eline sağlık. 
->Yazan: efe .

4. **Yorum**
->Yorumu: ya valla çok güzel bisi yapmışınız. Çok yararlı şeyler bunlar çok sagolun 
->Yazan: rabia..

3. **Yorum**
->Yorumu: Çok ii bilgiler var teşekkür ederim. Çok süper... Ya bu siteyi kurandan Allah razı olsun ..... süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Çok iyiydi. isime yaradı. Her kimse bu sayfayı kurduğu için teşekkür ederim 
->Yazan: pınar..

2. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel site canım ben hep her konuda bu siteyi kullanıyorum özellikle kullanıcı olmak zorunlu değil ve indirmek gerekmiyor
->Yazan: ESRA..

1. **Yorum**
->Yorumu: Burada muhteşem bilgiler var hepsi birbirinden güzel size de tavsiyeederim. 
->Yazan: Hasan Öğüt.

>>>YORUM YAZ<<<

Adınız:
Yorumunuz: