Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Yazılı Soruları > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım 6. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılı Soruları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 6. SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (11) (TEST)

 

… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……..… OKULU 6/… SINIFI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 2. DÖNEM 2. YAZILISI

 

Not: 1-2. soru aşağıdaki sahne ve kodlara bakılarak yanıtlanacaktır.

1) Balıkların sürekli akvaryumda yüzebilmeleri için hangi kod bloğu eklenmelidir?

 

2) Balıkların hızını arttırmak için ne yapılmalıdır?

A) “1 adım git” kodundaki1 yerine daha büyük bir sayı yazılmalıdır.

B) “1 adım git” kodundaki 1 yerine daha küçük bir sayı yazılmalıdır.

C) “1 adım git” kodu ile “kenara geldiysen sek” kodları yer değiştirilmelidir

D) Tıklandığında kodu kaldırılmalıdır

 

3) Scratch programında kuklanın, girilen saniye süresince girilen x,y koordinatına gitmesini sağlayan kod hangisidir?

 

4) Scratch programında aşağıdaki kodların hangisi tüm programı durdurur?

 

5)

Bu kod çalıştırıldığında kukla, sahnede hangi sayıyı kesinlikle söylemez?

A) 2

B) 5

C) 7

D) 11

 

6)

“2+2=?” sorusu doğru cevaplandığında “puan” değişkeninin 1 artmasını sağlayan

kodu nereye konmalıdır?

A) 1

B) 2

C) 3

D) 4

 

7) Sahnedeki kuklanın aşağı doğru gitmesi için hangi kod kullanılabilir?

 

8) Ardışık kod bloklarının 10 kez tekrarlanmasını istersek aşağıdakilerden hangi kodu kullanmalıyız?

 

9) Sahneye yeni bir kuklayıçizerek ekleyebilmek için aşağıdakilerden hangisi kullanılmalıdır?

 

10) Kim milyoner ister tarzı bir oyun yapmak isteyenAlparslan sahneye sorular kuklası oluşturmuş ve kuklanın kılıklarını da sırayla soruları 1 den başlayarak 15’e kadar tüm soruları eklemiştir.

Buna göre oluşturmuş olduğu sorular kuklasına aşağıdaki kod bloklarından hangisini eklerse otomatik olarak hangi soruya geçerse o sorunun kılığının çıkmasını sağlayacaktır?

 

11) Kim milyoner olmak ister tarzı oyun yapmak isteyen Alperen, soruların cevaplarını sıralı bir şekilde tutarak kolayca kullanmak istemektedir.

Buna göre aşağıda açıklama olarak verilen kodlardan hangisini kullanması doğru olur?

A) Cevaplar adında bir değişken oluşturmalıdır.

B) Cevaplar adında kukla oluşturmalıdır.

C) Cevaplar adında sahne çizmelidir.

D) Cevaplar adında bir liste oluşturmalıdır.

 

12)

bu kodun görevi nedir?

A) Kuklanın yönünü 15 derece daha saat yönünde döndürür

B) Kuklanın yönünü 15 derece daha saat yönünün tersinde döndürür

C) Kuklanın yönünü 15 derece yönüne döndürür

D) Kuklanın yönünü -15 derece yönüne döndürür

 

13) Scratch ileMario tarzı oyun yapmak isteyen Kemal, klavyeden sağ ok tuşuna bastığında mario karakterini sağa doğru hareket ettirmek ve sağa doğru bakmasını istemektedir.

Buna göre aşağıdaki kod bloklarından hangisini kullanmalıdır?

 

14) Scratch ile yapılan bir oyunda Can sıfıra eşit olduğunda kaybettin haberini salan ve oyundaki bütün blokları durduran kod blokları aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?

 

15) Sahnedeki bir kuklanın şeklini küçültmek için aşağıdakilerden kaç numaralı araç seçilmelidir?

A) 1

B) 2

C) 3

D) 4

 

16) Umut’un Bilişim dersi projesi için hazırladığı programda kukla ekranın kenarına gelince geri dönerken baş aşağı dönüyor.

Kuklanın ters dönmesini engellemek için aşağıdaki bloklardan hangisini kullanması gerekir?

 

17) Kod blokları aşağıdakilerden hangisi ile başlamaz?

 

18) Aşağıdakilerden hangisi kullanıcıya bir soru sorar ve yanıt alana kadar bekler?

 

19)

Yukarıdaki scratch bloğu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? (Renk kırmızı)

A) Kuklanın rengini kırmızı olarak ayarlar.

B) Kuklanın kırmızı rengine değip değmediğini algılar.

C) Bu blok görünüm sekmesinde bulunur.

D) Sahnenin kırmızı renge değip değmediğini algılar.

 

20) Aşağıdaki program çalıştırıldığında sonuç kaç olur?

 

A) 300

B) 30

C) 35

D) 301

 

BAŞARILAR DİLERİM...

 

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM 6. SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM YAZILI SORULARI ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM KONU ANLATIMLAR
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM SORU BANKASI, TEST SORULARI
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

Yorumlar

....

9. **Yorum**
->Yorumu: şahane bir site burayı sevdimm 
->Yazan: Buse. Er 

8. **Yorum**
->Yorumu: SIZIN SAYENIZDE YÜKSEK BIR NOT ALDIM SIZE TESSEKÜR EDIYORUM...
->Yazan: sıla

7. **Yorum**
->Yorumu: valla bu site çok süper .Bu siteyi kuran herkimse Allah razi olsun tüm ödevlerimi bu siteden yapiyorum.saolun mugladan sevgiler...:).
->Yazan: kara48500..

6. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel bir site. kurucularına çok teşekkür ederim başarılarınızın devamını dilerim.
->Yazan: Tuncay.

5. **Yorum**
->Yorumu: ilk defa böyle bi site buldum gerçekten çok beğendim yapanların eline sağlık. 
->Yazan: efe .

4. **Yorum**
->Yorumu: ya valla çok güzel bisi yapmışınız. Çok yararlı şeyler bunlar çok sagolun 
->Yazan: rabia..

3. **Yorum**
->Yorumu: Çok ii bilgiler var teşekkür ederim. Çok süper... Ya bu siteyi kurandan Allah razı olsun ..... süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Çok iyiydi. isime yaradı. Her kimse bu sayfayı kurduğu için teşekkür ederim 
->Yazan: pınar..

2. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel site canım ben hep her konuda bu siteyi kullanıyorum özellikle kullanıcı olmak zorunlu değil ve indirmek gerekmiyor
->Yazan: ESRA..

1. **Yorum**
->Yorumu: Burada muhteşem bilgiler var hepsi birbirinden güzel size de tavsiyeederim. 
->Yazan: Hasan Öğüt.

>>>YORUM YAZ<<<

Adınız:
Yorumunuz: