|
Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Yazılı Soruları > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım 6. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılı Soruları
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 6. SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (9)
… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ……..……..… OKULU 6/… SINIFI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 2. DÖNEM 2. YAZILISI
1) Aşağıda verilen simge ve ifadelerin doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına “Y” yazın. (2x10=20p)
(....) Scratch bir kelime işlemci programıdır.
(....)Scratch programında genellikle uygulamaları başlatmak için kullanılır.
(....) Bir algoritmanın geometrik şekiller ile gösterilmesine “Akış Şeması” denir.
(....)Seçili olan kuklayı küçültür.
(....)Kütüphaneden dekor (sahne ) seçmemizi sağlar.
(....) Algoritma basamaklarının bir başlangıcı ve sonu bulunur.
(....) Scratch programı ile animasyon ve oyunlar yapabiliriz.
(....)Scratch programında Kuklaların kılıklarının orta noktalarını belirler.
(....)Scratch programında genellikle uygulamaları başlatmak için kullanılır.
(....)Scratch programında kukla (karakter) eklememizi sağlayan bölümdür.
2) Aşağıda scratch programında kulanılan blokları, uygun işlemler ile yanına doğru sayıları yazarak eşleştiriniz.(10p)
(....) Karakteri istenilen x ve y konumuna getirir.
|
(....) Klavyeden belirtilen tuşa basıldığında kuklaya komut verir.
(....) Karakterin seçilen renge değip değmediği kontrolünü yapar.
(....) Karakter 2 saniye boyunca "Merhaba "yazar.
(....) Belli bir sayıda karakterin komutlarının tekrarlanmasını sağlar.
Aşağıda verilen 3. Ve 4.sorularda resimlerde verilen problemin çözümü hangi şıkta doğru verilmiştir işaretleyiniz? (20p)
3.Soru
4.Soru
5) Aşağıda verilen haritada Ali’nin izlediği komutlar verilmiştir.
Bu komutlara uyan Ali için aşağıdaki yargılardan hangisi doğrudur?(10p)
A)Önce Havuza girer sonra macera tüneline gider.
B)Önce gişeye gider sonra macera tüneline gider.
C)Gişe ve Havuzun arasından geçerek macera tüneline gider.
D)Önce Havuza girer sonra gondola gider.
6) Umut’un Bilişim dersi projesi için hazırladığı programda kukla ekranın kenarına gelince geri dönerken baş aşşağı dönüyor.
Umut’un kuklanın ters dönmesini engellemek aşağıdaki bloklardan hangisini kullanması gerekir? (5p)
7) Aşağıdaki program çalışınca sonuç değişkenin değeri kaç olur?(5p)
A)300
B)30
C)35
D)301
8) Scratch programında, aşağıdaki kodların hangisi içindeki kodların hiç durmadan çalışmasını sağlar? (5p)
[9. Ve 10. soruları aşağıdaki resme göre cevaplayınız]
9) Köpekbalığının ve balığın kenara gelince geri dönmesini sağlayan kod nedir?(5p)
10) Köpekbalığın sürekli ağzını açıp kapatıyormuş gibi görünmesini istiyorsak kullanmamız gereken kod bloğu hangisidir?(5p)
(Not:Köpekbalığının ağzı kapalı bir kılığı daha vardır.)
11) Lunaparka giren Efe heyecanla bilet gişesine koşar, parasını uzatarak bir jeton satın alır. Hangi oyuncağa bineceğini düşündüğü sırada elindeki metal jeton düşer ve yuvarlanarak yerdeki bir mazgalın (bilgi yelpazesi com) içine girer.
Aşağıdaki seçeneklerden hangisi Efe’nin problemini çözebilmesi için kullanacağı çözümlerden biri olamaz? (5p)
A) Lunaparktaki görevliden yardım istemek.
B) Bir mıknatısa ip bağlayarak mazgaldan aşağı sarkıtmak
C) Mazgalın aralığındanelini sokarakjetonu almaya çalışmak.
D) Maşa benzeri bir gereç yardımıyla jetonu almaya çalışmak
12) Aşağıdakilerden hangisi değişken bir veridir? (5p)
A) Bir ders saatinin süresi
B) Futbol maçındaki oyuncu sayısı
C) Maçta kırmızı kart gören oyuncu sayısı
D) Bir haftadaki gün sayısı
13) Aşağıdakilerden hangisi sabit bir veridir? (5p)
A) Evde ders çalışma süresi
B) Öğrencinin bir teneffüste oynadığı oyun sayısı
C) Sınıfında derse katılan öğrenci sayısı
D) Bir yıldaki mevsim sayısı
BAŞARILAR DİLERİM...
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM YAZILI SORULARI ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM KONU ANLATIMLAR ”
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ
>>>TIKLAYIN<<<
“BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM SORU BANKASI, TEST SORULARI ”
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ
>>>TIKLAYIN<<<
“EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
|
Yorumlar
....
9. **Yorum** >>>YORUM YAZ<<<
->Yorumu: şahane bir site burayı sevdimm
->Yazan: Buse. Er
8. **Yorum**
->Yorumu: SIZIN SAYENIZDE YÜKSEK BIR NOT ALDIM SIZE TESSEKÜR EDIYORUM...
->Yazan: sıla
7. **Yorum**
->Yorumu: valla bu site çok süper .Bu siteyi kuran herkimse Allah razi olsun tüm
ödevlerimi bu siteden yapiyorum.saolun mugladan sevgiler...:).
->Yazan: kara48500..
6. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel bir site. kurucularına çok teşekkür ederim başarılarınızın
devamını dilerim.
->Yazan: Tuncay.
5. **Yorum**
->Yorumu: ilk defa böyle bi site buldum gerçekten çok beğendim yapanların eline
sağlık.
->Yazan: efe .
4. **Yorum**
->Yorumu: ya valla çok güzel bisi yapmışınız. Çok yararlı şeyler bunlar çok
sagolun
->Yazan: rabia..
3. **Yorum**
->Yorumu: Çok ii bilgiler var teşekkür ederim. Çok süper... Ya bu siteyi
kurandan Allah razı olsun ..... süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Çok
iyiydi. isime yaradı. Her kimse bu sayfayı kurduğu için teşekkür ederim
->Yazan: pınar..
2. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel site canım ben hep her konuda bu siteyi kullanıyorum
özellikle kullanıcı olmak zorunlu değil ve indirmek gerekmiyor
->Yazan: ESRA..
1. **Yorum**
->Yorumu: Burada muhteşem bilgiler var hepsi birbirinden güzel size de tavsiyeederim.
->Yazan: Hasan Öğüt.