|
Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Yazılı Soruları > Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım 6. Sınıf 2. Dönem 1. Yazılı Soruları
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 6. SINIF 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI (12) (TEST) (CEVAP ANAHTARLI)
… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……..… OKULU 6/… SINIFI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 2. DÖNEM 1. YAZILISI
AD SOYAD:
NU:
1.
Yukarıda verilen Alışveriş Hesaplama programının kod bloğunun bir parçası verilmiştir.
Bu kod bloğunda okla gösterilen komutun açıklaması aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
a) Kitap fiyatı değişkenine verilen yanıtı aktarır.
b) Kitap fiyatı değişkenini oluşturur.
c) Kitap fiyatı değişkenini 0 yapar.
d) Kitap fiyatı değişkeni siler.
2.
Yukarıdaki Maymun Muz Oyununda Sarı Muzlar için verilen kod bloğu ne işe yarar?
a) Maymun sarı muzlara yaklaşırsa skoru 10 puan azaltır ve sarı muzu gizler.
b) Maymun sarı muzlara yaklaşırsa skoru 10 puan artırır ve sarı muzu gizler.
c) Maymun sarı muzlara yaklaşırsa skoru 10 puan artırır ve sarı muzu gösterir.
d) Maymun sarı muzlara yaklaşırsa skoru 10 puan azaltır ve sarı muzu gösterir.
3. Scratch programının kullanım amacını hangisi daha doğru ifade etmiştir?
a) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
b) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.
c) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
d) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
4.
Yukarıdaki komutun görevi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Komut bloklarını tekrarlatır.
b) Komutları istenilen süre kadar bekletir.
c) Yeşil bayrağa tıkladığında bu blok altında sıralanmış kod kümesini çalıştırır.
d) Bütün kod kümelerini durdurur.
5. Scratch programında, aşağıdaki kodların hangisi programda çalışan bütün komutları durdurur?
6.
Scratch programlama dilinde yer alan yeşil bayrağın görevi nedir?
a) Programı durdurur.
b) Programı başlatır.
c) Programı siler.
d) Programı kapatır.
7.
Yukarıdaki kod bloğuna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
a) Blok tıklandığında çalışmaktadır.
b) Kod bloğu sürekli çalışmaktadır.
c) Eğer beyaz rengi algılarsa x:5 y:-110 konumuna gider.
d) İstenen konuma gitmesi 1 saniyede gerçekleşir.
8. Klavyeden girilen iki notun ortalamasını alan ve ortalama değişkenine aktaran blok aşağıdakilerden hangisidir?
9. Önce 3 adım git. Sonra 2 saniye bekle. Daha sonra da “Merhaba” söyle ve bu yapılanların hepsi sürekli olsun.
Yukarıdaki açıklamaya uygun kod bloğu aşağıdakilerden hangisidir?
10. Yeşil bayrak tıklandığında ‘ortalama’ değişkeninin sıfır olması için aşağıdaki bloklardan hangisi çalıştırılmalıdır?
11. Microsoft Publisher programında varsayılan dosya adı aşağıdakilerden hangisidir?
|
a) belge1
b) yayın1
c) doküman1
d) kitap1
12. Aşağıdakilerden hangisi bir masaüstü yayıncılık programıdır?
a) Powerpoint
b) Word
c) Paint
d) Publisher
13. ve 14. Soruları aşağıdaki bloğa göre cevaplayınız.
13. Tıklandığında ekranda kaç kez “Merhaba!” yazısı görünür?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5
14 Tıklandığında ekranda kaç saniye aralıkla “Merhaba!” yazısı görünür?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5
15.Powerpoint programında animasyon efektlerini uygulayabilmek için hangi yol izlenmelidir?
a) Görünüm-Üstbilgi ve Altbilgi
b) Ekle-Slâyt Düzeni
c) Animasyonlar-Özel Animasyon
d) Düzen-Canlandır-Efektler
16.Power point programının kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir?
a) Resim (bilgi yelpazesi. com) yapmak
b) Hesaplama yaptırmak ve tablo oluşturmak
c) Bir konuyu anlatmak için sunum hazırlamak
d) Bilgisayarda yazı yazmak
17.Flash bellekte bulunan bir sesin sunuya eklenmesi için hangi yol izlenmelidir?
A) Ekle – ses- Dosyadan ses
B) Ekle – ses –Ses kaydet
C) Slayt gösterisi – ses – dosyadan ses
D) Slayt gösterisi – ses – Ses kaydet
18.
Powerpointte yukarıdaki düğmeler ne işe yarar?
a) Sayfayı yeniden açar
b) Slaytı yeniden açar
c) Slayt geçiş efekti seçmemizi sağlar
d) Slayt temasını değiştirir
20. Scratch programında karakterin girilen saniyede girilen x ve y koordinatına gitmesini sağlayan blok aşağıdakilerden hangisidir?
21. Aşağıdaki kod bloğunun açıklaması aşağıdakilerden hangisidir?
a) Klavyede sağ yön tuşuna basıldığında sağa doğru dön ve 10 adım git.
b) Klavyede boşluk tuşuna basıldığında sağa doğru dön ve 10 adım git.
c) Klavyede aşağı yön tuşuna basıldığında aşağı doğru dön ve 10 adım git.
d) Klavyede yukarı yön tuşuna basıldığında sağa dön ve 10 adım git
22. Scratch programında, aşağıdaki kodların hangisi içindeki kodların hiç durmadan çalışmasını sağlar?
23. Scratch programında hazırlanmış bir oyunda, sahnedeki karakter bir şarta bağlı olarak hareket ediyorsa aşağıdaki kodların hangisi kesinlikle kullanılmıştır?
24.
Yukarıdaki bloğa göre hangisi doğrudur?
A) Tıklandığında ekranda 1 ile 10 arasında bir sayı görülür.
B) Tıklandığında ekranda 20 sayısı görülebilir.
C) Tıklandığında ekranda 1 ile 100 arasında bir sayı görülür.
D) Tıklandığında “Merhaba” yazısı görülür.
25.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Sahnede birden fazla karakter olabilir.
B) Her karakterin sadece 1 kostümü vardır.
C) Sahnedeki karakterler bloklar yardımıyla hareketlendirilir.
D) Scratch programıyla oyunlar oluşturabiliriz.
BAŞARILAR DİLERİM…
CEVAP ANAHTARI
1A
2B
3B
4C
5D
6B
7B
8A
9C
10B
11B
12D
13D
14B
15C
16C
17C
18C
19D
20A
21B
22C
23A
24A
25B
BAŞARILAR DİLERİM…
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM YAZILI SORULARI ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM KONU ANLATIMLAR ”
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ
>>>TIKLAYIN<<<
“BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM SORU BANKASI, TEST SORULARI ”
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ
>>>TIKLAYIN<<<
“EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
Yorumlar
....
9. **Yorum** >>>YORUM YAZ<<< |