Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yazılı Soruları > Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 10. Sınıf 1. Dönem 2. Yazılı Soruları

DİN KÜLTÜRÜ 10. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (22) (TEST) (CEVAP ANAHTARLI)

 

… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI …….……..… OKULU 10/… SINIFI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 1. DÖNEM 2. YAZILISI

 

ADI SOYADI:…..……

NU:….

 

Soru 1

Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’de genç şahsiyet modeli olarak bahsedilenlerden değildir?

A) Hz. Yakup

B) Hz. Musa

C) Hz. Yusuf

D) Hz. Meryem

E) Ashab-ı Kehf

 

Soru 2

Resulullah, çocuklar yaramazlık yahut hata yaptığında onları azarlamaz, kınamaz ancak uyarır ve hatalarını düzeltmek üzere onlara yol gösterirdi.

Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber’in bu tavrını destekleyen bir hadistir?

A) “Küçüğümüze merhamet etmeyen, büyüğümüze saygı göstermeyen, iyiliği emredip kötülükten sakındırmayan bizden değildir.” (Tirmizî, Birr, 15.)

B) “Her işittiğini aktarmak kişiye yalan olarak yeter.” (Müslim, Mukaddime, 5.)

C) “Gençler! Evlenme imkânı bulanınız evlensin. Çünkü evlenmek, gözü haramdan çevirmek ve iffeti korumak için en iyi yoldur.” (Buhârî, Nikâh, 3.)

D) “Hiçbiriniz kendisi için istediğini (mümin) kardeşi için de istemedikçe (gerçek manada) iman etmiş olmaz.” (Buhârî, İman, 7.)

E) “Hz. Muhammed (s.a.v.) , kötülüğe kötülükle karşılık vermez, bilakis bağışlardı.” (Tirmizî, Birr, 69.)

 

Soru 3

Gizli davet döneminde Müslüman olan gençlerden biri Erkam b. Ebi’l-Erkam’dır. Onun evi ilk Müslümanların buluşma mekânı olmuştur. Hz. Peygamber, bu evi tebliğ faaliyeti için merkez haline getirmiş, ilk Müslümanlar, müşriklerin şerrinden korunmak için bu evde gizlenmişlerdir.

İslam tarihinde bu eve verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?

A) Mescid-i Haram

B) Müzdelife

C) Dârü’n-Nedve

D) Hacerü’l-Esved

E) Dârü’l-Erkam

 

Soru 4

Hz. Peygamber gençlerin ilim alanında yetişmesine önem vermiş, bazı gençleri farklı dilleri öğrenmeye teşvik etmiştir. Vahiy kâtiplerini genellikle gençler arasından seçmiş ve aralarından bazılarını öğretmen olarak görevlendirmiştir.

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) bu tutumu gençlerin hangi özelliği ile ilgili olduğu söylenemez?

A) Dinç olmaları

B) Kolay öğrenmeleri

C) Duygusal olmaları

D) İletişime açık olmaları

E) İşi uzun süre yapabilecekleri

 

Soru 5

Mekke’nin zengin bir ailesine mensup olan Mus’ab b. Umeyr, refah ve bolluk içinde yetişmiş, son derece zeki ve güzel ahlak sahibi bir gençti. Hz. Peygamber’in yanına gelip Müslüman olunca ailesi onu İslam’dan vazgeçirmeye çalıştı. Ama o, ailesinin servetini reddedip Habeşistan’a hicret etti. Oradan döndükten sonra Hz. Peygamber onu Yesriblilere İslamiyet’i anlatmak üzere Akabe biatına katılanlarla Yesrib’e gönderdi. Yesrib’de insanları İslam’a davet eden Mus’ab b. Umeyr, mütevazılığı, sabrı ve anlayışıyla pek çok kimsenin İslam’la şereflenmesine vesile oldu.

Bu parçada genç sahabilerin hangi özelliğinden bahsedilmemiştir?

A) Müslüman olmadan önce de güzel ahlakları ile tanınan gençlerdir.

B) Ailelerinin karşı koymalarına rağmen

Müslüman olmuşlardır.

C) Savaşlarda ön saflarda genç sahabiler yer almışlardır.

D) Hz. Peygamber genç sahabileri en kritik görevlere getirmiştir.

E) Gösterdikleri sabır birçok kişinin İslam’ı seçmesine vesile olmuştur.

 

Soru 6

Hz. Ali, Hz. Peygamber’in vefatından sonra Medine’de ikamet etmeyi tercih etmiştir. Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer, Kur’an ve hadis konusundaki derin ilminden dolayı onun fikrine müracaat etmişlerdir.

Bu parçada vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?

A) Hz. Ali’nin kahramanlığı

B) Hadis bilmenin fazileti

C) Üç halifenin dostlukları

D) Hz. Ali’nin ikamet yeri

E) Hz. Ali’nin ilmî derinliği

 

Soru 7

Hz. İbrahim, put yapıcısı bir babanın oğlu olmasına rağmen toplumunda yaygın olan ahlaksızlıklardan ve sapık düşüncelerden kendisini korumayı bilmiştir. Çünkü o, temiz fıtratının yönlendirdiği hakikat araştırmasını sonuna kadar götürmüş ve doğru yolu bulmuştur. Kalabalıkların sesine değil, kendi aklının, mantığının ve vicdanının sesine kulak veren Hz. İbrahim delilsiz ve temelsiz inanış ve uygulamaları olduğu gibi kabul etmemiştir.

Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Hz. İbrahim inanmak için delil aramıştır.

B) Hakikati araştırmak insanın bir görevidir.

C) İnsan aklı Allah’ın (c.c.) varlığını bulabilir.

D) Kavminin inanışlarını Hz. İbrahim düzenlemiştir.

E) Körü körüne inanmak hakikate ters bir durumdur.

 

Soru 8

“Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi. Artık sen onları affet. Onlar için Allah’tan bağışlama dile. İş konusunda onlarla müşavere et. Bir kere de karar verip azmettin mi, artık Allah’a tevekkül et, (O’na dayanıp güven) . Şüphesiz Allah, tevekkül edenleri sever.”

(Âl-i İmrân suresi, 159. ayet.)

Bu ayet hangi ahlaki ilkenin anlatıldığı konuda örnek gösterilebilir?

A) Sesini fazla yükseltmemek.

B) Kılık kıyafetini temiz tutmak.

C) Gözlerini haramdan sakınmak.

D) Akrabalarla iyi geçinmek.

E) Yumuşak huylu olmak.

 

Soru 9

Hz. Peygamber, Yesrib halkının daveti üzerine hicret etmeye karar verince Hz. Ali’yi, kendisini öldürmeye gelecek müşrikleri oyalaması ve yanında bulunan emanetleri sahiplerine vermesi için Mekke’de bırakmıştır. Hz. Ali de geceyi Hz. Peygamber’in yatağında geçirerek onun evde olduğu kanaatini uyandırmıştır.

Hz. Ali’nin bu davranışı aşağıdaki ahlaki ilkelerden hangisi ile daha çok ilgilidir?

A) Fazilet

B) Emanet

C) Adalet

D) Cesaret

E) İffet

 

Soru 10

Hz. Peygamber erdemli davranış sergileyen gençleri methetmiştir. O, hiçbir gölgenin olmadığı günde Allah’ın (c.c.) himayesi altına alacağı kişiler arasında, gönlü Allah’a (c.c.) bağlı olan ve O’na severek ibadet eden gençleri de zikretmiştir.

Bu parçada vurgulanan husus nedir?

A) İhlas

B) Ahiret

C) Gençlik

D) İbadet

E) Erdem

 

Soru 11

Cahiliye devrinin yaygın kötülüklerinin hiçbirine bulaşmadan temiz bir hayat yaşayan Hz. Muhammed (s.a.v.) ; çevresinde iffeti, mertliği, merhameti ve hak severliğinin yanı sıra ticaret hayatında güvenilirliği sebebiyle ---- lakabı ile tanındı.

Parçada boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirilmelidir?

A) Ebu’l-Kasım

B) Cesur

C) Çalışkan

D) Emin

E) Müslim

 

Soru 12

“Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi. Artık sen onları affet. Onlar için Allah’tan bağışlama dile. İş konusunda onlarla müşavere et. Bir kere de karar verip azmettin mi, artık Allah’a tevekkül et, (O’na dayanıp güven) . Şüphesiz Allah, tevekkül edenleri sever.” (Âl-i İmrân suresi, 159. ayet.)

Aşağıdakilerden hangisi bu ayetten çıkarılabilecek ahlaki ilkelerden değildir?

A) Affedici olmak.

B) İstişare etmek.

C) Kararlı olmak.

D) Tevekkül etmek.

E) Çalışkan olmak.

 

Soru 13

Hz. Peygamber çocukluğunda kendisini himaye eden amcası Ebû Tâlib’in hanımı Fâtıma bint Esed’in iyiliklerini hiçbir zaman unutmadı. Fâtıma bint Esed hayatta iken onu evinde ziyaret etmiş, vefat ettiğinde çok üzülmüş, gömleğini ona kefen yapmış, cenaze namazını da kendisi kıldırmıştır. Ölümünden duyduğu üzüntüyü anlatırken şöyle demiştir: “Ben onun himayesine muhtaç öksüz bir çocuktum. O benim annem gibiydi.”

Bu paragrafta Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hangi özelliği vurgulanmıştır?

A) Güvenilirliği

B) Diğerkamlığı

C) Vefakarlığı

D) Çalışkanlığı

E) Duygusallığı

 

Soru 14

Kur’an-ı Kerim’de Hz. Musa ile Hz. Şuayb’ın kızlarının karşılaşmasından bahsedilir: “Medyen suyuna varınca, suyun başında (hayvanlarını) sulamakta olan bazı insanlar gördü. Bunların yanında da koyunlarını suya salmamak için uğraşan iki kız gördü. Musa onlara, “(Koyunlarınızı burada tutmaktaki) maksadınız ne?” dedi. Onlar, “Çobanlar sulayıp çekilinceye kadar biz koyunlarımızı sulayamayız. Babamız ise çok yaşlı bir adamdır” dediler.” (Kasas suresi, 23. ayet.)

Ayette belirtildiği üzere Hz. Şuayb’ın kızları sulama için neden beklemiş olabilirler?

A) İffetlerinden dolayı çekindikleri için.

B) Yaşlı babaları çok güçsüzleştiği için.

C) Kızlar, koyunlarla baş edemedikleri için.

D) Sulama hakkı önce çobanların olduğu için.

E) Kızların suyu kullanmaları yasak olduğu için.

 

Soru 15

Hz. Peygamber İslam’ı tebliğ ederken büyük ölçüde gençlerden destek almıştır. Mekke Dönemi’nde Müslüman olanların çoğunluğu otuz yaşın altındaki gençlerdir.

Aşağıdakilerden hangisi bu durumun sebepleri arasında sayılabilir?

A) Mekke nüfusunun çoğunluğunun gençlerden oluşması.

B) Müslüman olmanın gençlere yeni iş imkânları doğurması.

C) Aile büyüklerinin gençleri Müslüman olmaya teşvik etmeleri.

D) Gençlerin toplumdaki yanlış uygulamaları sorgulamaları.

E) İlk vahyedilen ayetlerin gençlerin dertleriyle ilgili olması.

 

Soru 16

Hz. Muhammed (s.a.v.) çocukluğundan itibaren döneminin en belirgin vasıflarından olan putperestliği benimsememiş ve gayr-ı ahlaki hayat tarzından uzak durmuştur. Gençliğinden itibaren ticaretle uğraşmış, sorumluluk almaktan kaçınmamış, sorumsuz bir genç olmamıştır. Toplumsal olaylara karşı duyarlı davranmış Hilfu’l-fudûl cemiyetinin faaliyetlerine iştirak etmiştir.

Aşağıdaki cümlelerden hangisinde bu paragrafın ana fikri en kapsamlı şekilde ifade edilmektedir?

A) Hilfu’l-fudûl cemiyeti puta tapmayı reddeden gençleri bir araya toplayan sivil toplum kuruluşudur.

B) Gayr-ı ahlaki hayat tarzını benimseyenler Hz. Muhammed’in (s.a.v.) sünnetini terk etmiş olurlar.

C) Hz. Muhammed (s.a.v.) sosyal sorumluluk projeleri üreten ticari kuruluşlara katılmayı teşvik etmiştir.

D) Hz. Muhammed (s.a.v.) hayatının her döneminde kötülüklerden uzak durmuş ve sorumluluk sahibi bir insan olmuştur.

E) Hilfu’l-fudûl cemiyeti Hz. Muhammed’i (s.a.v.) gençliğinde zararlı alışkanlıklar edinmekten uzak tutmuştur.

 

Soru 17

Hz. Muhammed (s.a.v.) gençlik çağında da kötü alışkanlıklardan uzak durduğu gibi kötü davranışlara sahip kişilerle arkadaşlık ve dostluk da kurmamıştır.

Aşağıdaki atasözlerinden hangisi ile bu cümle arasında doğrudan bir ilişki vardır?

A) Üzüm üzüme baka baka kararır.

B) Yakın dost uzak hısımdan yeğdir.

C) Boş gezmekten bedava çalışmak yeğdir.

D) Gençliğin kıymeti geçtikten sonra anlaşılır.

E) Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır.

 

Soru 18

“Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi. Artık sen onları affet. Onlar için Allah’tan bağışlama dile. İş konusunda onlarla müşavere et. Bir kere de karar verip azmettin mi, artık Allah’a tevekkül et, (O’na dayanıp güven) . Şüphesiz Allah, tevekkül edenleri sever.” (Âl-i İmrân suresi, 159. ayet.)

Aşağıdakilerden hangisi bu ayetten çıkarılacak ahlaki ilkedir?

A) Mütevazı olmak.

B) Sözünde durmak.

C) Emanete riayet etmek.

D) Anne babaya itaat etmek.

E) Muhtaçlara yardım etmek.

 

Soru 19

Putperest bir kavmin içinde Allah’ın (c.c.) varlığına ve birliğine inanan birkaç genç, bu inançlarını dile getirip putperestliğe karşı çıkmış, onların zulüm ve baskılarından korunmak için bir mağaraya (bilgi yelpazesi com) sığınmışlardır. Yanlarındaki köpekleriyle birlikte mağarada derin bir uykuya dalan bu gençler muhtemelen 309 yıl sonra uyanmışlardır. Burada bir gün veya daha kısa bir süre uyuduklarını sanan gençler, içlerinden birini yiyecek almak üzere şehre gönderdiklerinde, onların durumunu öğrenen insanlar, Allah’ın (c.c.) vaadinin hak olduğuna ve kıyametin mutlaka geleceğine inanmışlardır.

Ashâb-ı Kehf’den bahseden paragrafla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Mağaraya sığınan gençler iman etmiş kimselerdir.

B) Ashâb-ı Kehf, inananlar için örnek teşkil etmektedir.

C) Gençler, sığınak olan mağaraya uyumak için girmişlerdir.

D) Gençlerin uyutulmaları ölüme ve yeniden dirilişe işarettir.

E) Gençler, inançlarını korumak için toplumdan kaçmışlardır.

 

Soru 20

“Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi. Artık sen onları affet. Onlar için Allah’tan bağışlama dile. İş konusunda onlarla müşavere et. Bir kere de karar verip azmettin mi, artık Allah’a tevekkül et, (O’na dayanıp güven) . Şüphesiz Allah, tevekkül edenleri sever.”

(Âl-i İmrân suresi, 159. ayet.)

Aşağıdaki ayetlerden hangisi bu ayetteki ahlaki ilkelerle ilgili değildir?

A) “Eğer onlar barışa yanaşırlarsa sen de ona yanaş ve Allah’a tevekkül et. Çünkü o hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.” (Enfal suresi, 61. ayet.)

B) “Kraliçe şöyle dedi: Efendiler! Bu işimde bana bir fikir verin. Sizin görüşünüzü almadan asla bir işe karar vermem.” (Neml suresi, 32. ayet.)

C) “De ki: Allah’ın yanında bulunan, eğlence ve ticaretten daha hayırlıdır. Allah, rızık verenlerin en hayırlısıdır.” (Cuma suresi, 11. ayet.)

D) “Allah size yardım ederse, sizi yenecek yoktur. Eğer sizi yardımsız bırakırsa, ondan sonra size kim yardım edebilir? Mü’minler, ancak Allah’a tevekkül etsinler.” (Âl-i İmrân suresi, 160. ayet.)

E) “(Ey Muhammed!) O halde yüksek azim sahibi peygamberlerin sabretmesi gibi sabret. Onlar için acele etme.” (Ahkâf suresi, 35. ayet.)

 

BAŞARILAR DİLERİM...

 

CEVAP ANAHTARI

 

1-A 2-A 3-E 4-C 5-C 6-E

7-D 8-E 9-D 10-C 11-D 12-E 13-C

14-A 15-D 16-D 17-A

18-A 19-C 20-C

 

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 10. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ YAZILI SORULARI
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ KONU ANLATIMLAR
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORU BANKASI, TEST SORULARI
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

Yorumlar

....

9. **Yorum**
->Yorumu: şahane bir site burayı sevdimm 
->Yazan: Buse. Er 

8. **Yorum**
->Yorumu: SIZIN SAYENIZDE YÜKSEK BIR NOT ALDIM SIZE TESSEKÜR EDIYORUM...
->Yazan: sıla

7. **Yorum**
->Yorumu: valla bu site çok süper .Bu siteyi kuran herkimse Allah razi olsun tüm ödevlerimi bu siteden yapiyorum.saolun mugladan sevgiler...:).
->Yazan: kara48500..

6. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel bir site. kurucularına çok teşekkür ederim başarılarınızın devamını dilerim.
->Yazan: Tuncay.

5. **Yorum**
->Yorumu: ilk defa böyle bi site buldum gerçekten çok beğendim yapanların eline sağlık. 
->Yazan: efe .

4. **Yorum**
->Yorumu: ya valla çok güzel bisi yapmışınız. Çok yararlı şeyler bunlar çok sagolun 
->Yazan: rabia..

3. **Yorum**
->Yorumu: Çok ii bilgiler var teşekkür ederim. Çok süper... Ya bu siteyi kurandan Allah razı olsun ..... süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Çok iyiydi. isime yaradı. Her kimse bu sayfayı kurduğu için teşekkür ederim 
->Yazan: pınar..

2. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel site canım ben hep her konuda bu siteyi kullanıyorum özellikle kullanıcı olmak zorunlu değil ve indirmek gerekmiyor
->Yazan: ESRA..

1. **Yorum**
->Yorumu: Burada muhteşem bilgiler var hepsi birbirinden güzel size de tavsiyeederim. 
->Yazan: Hasan Öğüt.

>>>YORUM YAZ<<<

Adınız:
Yorumunuz: