Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yazılı Soruları > Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Dönem 1. Yazılı Soruları

DİN KÜLTÜRÜ 9. SINIF 1. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI (18) (TEST) (CEVAP ANAHTARLI)

 

… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ……….……..… OKULU 9/… SINIFI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 1. DÖNEM 1. YAZILISI DİKAB

 

ADI SOYADI:…..……………

NU:….

 

Soru 1

Dini konularda yüzeysel bilgilerle kuruntuya dayalı teorilerin peşine düşülmemelidir. Özellikle söz söyleme ehliyetine sahip insanlar dikkatli davranmak zorundadır. Hukuk alanında da tahmin ve şüpheyle davranılamaz. Yalancı şahitlik, kesin doğruluk anlamı taşımayan beyanlar ve hakikate aykırı hükümler bireylerin kul haklarının yenmesine sebep olur. Sosyal ilişkilerde zanla hareket etmek, gıybet, söz taşımak gibi olumsuz davranışlar meydana getirir. Bu olumsuz davranışlar maddi, manevi kayıpların yaşanmasına ve kalplerin kırılmasına sebep olur. Toplumun ahlakı, birlik beraberliği ve düzeni bozulur.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Laf taşıma, dedikodu gibi davranışlar toplumun birlik ve beraberliğini bozar.

B) Söz söyleme ehliyetine sahip insanlar çok konuşmamalıdır.

C) Toplumsal ilişkilerde zanla hareket etmek olumsuz sonuçlara sebep olabilir.

D) Şahitlik ederken doğrudan ayrılmamak esas olmalıdır.

E) Dini konulardaki bilgi kaynaklarının sağlam olmasına dikkat etmek gerekir.

 

Soru 2

İnsan hayatını, değerli ve anlamlı kılan yaptığı tercihlerdir. İnsan maddi ve manevi birçok şeye ilgi duyar. Bu ilgi beraberinde bir araştırmayı da getirmelidir. Araştırmadan ve delillere dayanmadan çevrenin yönlendirmesiyle oluşan imana ---------------- denir. Delillere, bilgiye, araştırma ve kavramaya dayalı imana ise ------------ denir.

Metinde boş bırakılan yerlere getirilmesi gereken iki kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A) Tahlili İman - Tenzihi İman

B) Tenzihi İman - Tensibi İman

C) Takriri İman - Teslimi İman

D) Taklidi iman - Tahkiki iman

E) Tenzihi İman - Takriri İman

 

Soru 3

İnsanın bir haber ve bir olay hakkında kesin hüküm vermeden önce ciddi araştırma yapması Yüce Allah’ın emridir. Akıl ve vicdan bu şekilde hareket ettiğinde artık inanç dünyasında kuruntulara ve yanlışlıklara meydan verilmez. İnsanın sorumluluğu en temel konulardan başlayarak hayatın her alanını kapsar. Zanla hareket eden insan ya yanlış bir yola sapar ya da zayıf bir imana sahip olur.

Metinde verilen mesaja anlamca en yakın ayet aşağıdakilerden hangisidir?

A) “…Eğer iyilik eder ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır.” (Nisa suresi, 128. ayet.)

B) “Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp bunların hepsi ondan sorumludur.” (İsra suresi, 36. ayet.)

C) “Gözler onu idrak edemez ama O, gözleri idrak eder.” O, en gizli şeyleri bilendir, (her şeyden) hakkıyla haberdar olandır.” (En’am suresi, 103. ayet.)

D) “Ey iman edenler! Allah’a içtenlikle tövbe edin. Belki Rabbiniz sizin kötülüklerinizi örter…” (Tahrim suresi, 8. ayet.)

E) “Ey kitap ehli! İbrahim hakkında niçin tartışıyorsunuz. Oysa Tevrat da İncil de ondan sonra indirilmiştir. Siz hiç düşünmüyor musunuz?” (Al-i İmran suresi, 65. ayet.)

 

Soru 4

Taklidi iman delillere dayanmadığı için zayıftır. Taklidi imana sahip olan kişi küçük bir engel veya itirazla karşılaştığında şüpheye düşerek imanı sarsılabilir. Ayrıca taklidi iman yeterince bilgiye dayanmadığı için insanı taassuba ve bağnazlığa sürükler. Tahkiki imana ulaşan kimse ise evreni ve yaratılışı inceler, dinin hükümleri hakkında bilgi sahibi olur. Böylece Allah (c.c.) ve diğer varlıklarla ilişkisi sağlam temeller üzerinde şekillenir. Tahkiki imanda bilgiye dayalı zihinsel faaliyet, kalpten bağlılık ve tam bir teslimiyet söz konusudur.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Tahkiki imana sahip kişide kalpten bir bağlılık bulunmaktadır.

B) Taklidi imana sahip kişi yeterince bilgiye sahip olmadığından taassuba kapılabilir.

C) Tahkiki iman sahibi insan bir itirazla karşılaştığında imanı sarsılabilir.

D) İman etmenin iki şekli vardır. Birisi tahkiki iman, diğeri taklidi imandır.

E) Tahkiki imana sahip kişi evren ve yaratılış hakkında düşünür, dini konuları bilir.

 

Soru 5

İnsanı yaratan, bilgiyi ve bilgi vasıtalarını veren Allah’tır (c.c.). İnsanın en ayırıcı özelliği gözlem yapma ve düşünme yeteneğidir. Mülk suresi 23. ayette insanı yaratan ve sayısız nimet veren Yüce Allah’a karşı nankörlük yapılmaması istenmektedir. En büyük nankörlük duyu organlarını yaratılış amacına uygun olarak kullanmamak, Allah’ın (c.c.) ayetlerine gözlerini ve kulaklarını kapatmaktır. En güzel şükür ise nimeti verene, o nimetin cinsinden bir amelle teşekkür etmektir.

Aşağıdakilerden hangisi bir nimete kendi cinsinden bir amelle şükretmeye örnek değildir?

A) Akıl nimetinin şükrü düşünmektir.

B) Servet nimetinin şükrü infaktır.

C) Vücut nimetinin şükrü oruçtur.

D) Sağlık nimetinin şükrü dürüst olmaktır.

E) Bilgi nimetinin şükrü öğretmektir.

 

Soru 6

Son yüzyıllarda gelişen pozitivist bilim anlayışına göre bilinen tek gerçeklik bilimin söylediği veya görebildiğidir. Evrende her şey, sebep sonuç ilişkisi içerisinde bilinebilir. Bu anlayışa göre bilim, eninde sonunda her şeyi çözecek, evrende bilinmeyen hiçbir şey kalmayacaktır. Bu bakış açısı bazı bilim adamlarını din ve metafizik gibi alanları dışlayacak kadar ileri götürmüştür. Oysa bilim her ne kadar görünen alemde insanlığa katkılar sunsa da dinin ve vahyin bireysel ve toplumsal işlevlerini hiçbir zaman yerine getiremez.

Bu parçada verilmek istenen asıl mesaj aşağıdakilerden hangisidir?

A) Bilim tüm soru ve sorunlara eninde sonunda çözüm bulacaktır.

B) Gerçekleri sadece bilim söyleyebilir. Bilimsel olmayan hiçbir gerçek yoktur.

C) Bilim görünen alemle ilgili konuları açıklasa da dinin

ve vahyin yerini tutamaz.

D) Bazı bilim adamları din ve metafizik gibi bazı alanları dışlamışlardır.

E) Metafizik, bilimsel bilgi açısından önemli değildir.

 

Soru 7

Dini bir terim olarak ----; kişinin Allah’ın (c.c.) varlığını, birliğini, sıfatlarını, peygamberlerini, ahiret gününü ve bunlardan başka inanılması gereken şeyleri kalp ile tasdik edip dil ile söylemesidir.

Parçada boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirilmelidir?

A) İslam

B) İtkan

C) İhlas

D) İman

E) İz’an

 

Soru 8

İslam dininde inanılması farz olan iman esaslarına, dinin temel kural ve hükümlerine İslam akaidi denir. İslam akaidinin temelinde iman vardır. İman kelime olarak güven duygusu içinde tasdik etmek, tereddüt ve şüphe etmeden, gönül huzuruyla bağlanmak anlamına gelir. İmanın zıddı inkardır. İman eden kimseye mümin, inkar eden kimseye de kafir denir.

Bu parçada aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı yoktur?

A) Mümin ile kafir arasındaki fark nedir?

B) İslam akaidi neleri kapsar?

C) İmanın zıddı olan kavram nedir?

D) İmanın sözlük anlamı nedir?

E) İman ile ihlas arasındaki ilişki nedir?

 

Soru 9

“İman edip salih ameller işleyenlere gelince, onlar için altından ırmaklar akan cennetler vardır. İşte bu büyük başarıdır.” (Bûruc Suresi, 11. ayet.)

“Şüphesiz iman edip salih ameller işleyen, namazı dosdoğru kılan ve zekatı verenlerin mükafatları Rableri katındadır.” (Bakara Suresi, 277. ayet.)

“İman edip, salih ameller işleyen ve Rablerine gönülden bağlananlara gelince, işte onlar cennetliklerdir. Onlar orada ebedi kalacaklardır.” (Hûd Suresi, 23. ayet.)

Bu ayetlerde vurgulanan ortak husus aşağıdakilerden hangisidir?

A) Salih amel işleyenlerin dünyadaki mükafatları

B) Zekatı verip namazı doğru kılanların akıbeti

C) Müminlerin cennette karşılaşacakları ödüller

D) Cennetin Müslümanlar için ebedi ahiret yurdu olduğu

E) İman edip salih amel işleyenlerin mükafatlandırılacağı

 

Soru 10

Çevreyi algılamanın ve ilk bilgileri edinmenin yolu duyularla mümkündür. İnsan, (I) herhangi bir eksiklik ve kusuru bulunmayan duyularla elde ettiği (II) verileri aklıyla işleyip değerlendirerek bilgi üretir. Akıl ürettiği bilgiyi kullanarak yeni ve anlamlı sonuçlar çıkarır. İnsan akıl vasıtasıyla elde edemeyeceği ve duyuların ötesindeki bilgilere ancak doğru haber yoluyla ulaşır. Dinin de insana ulaşması (III) peygamberlerin verdiği haberler vasıtasıyla gerçekleşir.

Parçada altı çizili bölümlerden hareketle İslam’a göre bilgi kaynakları aşağıdakilerden hangisidir?

A) Salim Duyular Selim Akıl Vahiy

B) Salim Duyular Vahiy Selim Akıl

C) Selim Akıl Salim Duyular Vahiy

D) Vahiy Selim Akıl Salim Duyular

E) Vahiy Salim Duyular Selim Akıl

 

Soru 11

İslam dininde aklın kendinden beklenen işlevleri görebilmesi için akl-ı selim olması gerekir. Selim akıl, insanın doğru karar vermesini sağlayan, herhangi bir olumsuzluktan veya ortamın kötülüğünden etkilenmeyen, yaratılışındaki temizliğini ve safiyetini koruyan akıldır. İnsanın hayır ile şerri ayırabilmesi ve hayrı tercih etmesi selim akılla olur. Bu kavramın Kur’an-ı Kerim’de ve hadislerde geçen fıtrat kavramı ile ilişkisi vardır. Hz. Peygamber’in “Her çocuk fıtrat üzere doğar…” (Müslim, Kader, 23) hadisi insanın temiz (selim) bir karakterde yaratıldığına işaret eder.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Fıtrat kavramının akl-ı selim ile ilişkisi vardır.

B) Akl-ı selim sayesinde insan doğru kararlar verebilir.

C) İnsan hayırlı olanı akl-ı selim ile tercih eder.

D) Akl-ı selim bazen yanlış yapılmasına sebep olabilir.

E) Akl-ı selim yaratılıştaki saflığı temsil eder.

 

Soru 12

Dini sorumluluğun ön şartı akıl ve irade sahibi olmaktır. Akıl bu kadar önemli olmakla birlikte aklın bütünüyle kavrayamadığı, haberdar olamadığı ve

yanılabildiği durumlar da söz konusu olabilir. Akıl; vehim, hayal veya nefsi istekler gibi yanıltıcı etkilere açıktır. Akıl sahibi olsa bile insanın, nefsine uyması onu hataya sürükleyebilir. Doğru zannettiği, araştırmadan kabul ettiği bazı ön kabuller insanı yanıltabilir. Yüce Allah “Onların çoğu zandan başka bir şeye uymaz. Şüphesiz zan, haktan (ilimden) hiçbir şeyin yerini tutmaz. Allah onların yapmakta olduklarını pek iyi bilendir.” (Yûnus suresi, 36. ayet.) buyurarak bu gerçeğe işaret eder.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Dinen sorumlu olmak için akıllı olmak gerekir.

B) İnsan aklını kullanarak her zaman doğruya ulaşır.

C) İnsanlar bazen zanlarına uyarak yanlışa düşebilirler.

D) İnsanı yönlendiren bazı istekler onu yanlışa götürebilir.

E) Araştırmadan kabul ettiği bazı ön kabuller insanı yanıltabilir.

 

Soru 13

İnsan kendisine verilen beş duyunun ve aklın gerektirdiği sorumlulukları bilmelidir. Gördüğü, işittiği ne varsa hesap gününde hepsi karşısına gelecektir. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi sorumludur. Hz. Peygamber bir hadisinde, hesap günü bir kulun Allah’ın (c.c.) huzuruna getirilerek; “Sana göz, kulak, mal ve evlat vermedik mi?...” şeklinde sorgulanacağını belirtir. Nimetler karşısında sorumluluklarını yerine getirmemiş o kimseye Allah (c.c.) “... Önceden sen beni ve bugünleri unuttuğun gibi bugün de ben seni unutacağım (seni azaba terk edeceğim).” (Tirmizi, Kıyamet, 6.) diyecektir.

Metinde bahsedilen kişi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Kendisine verilen nimetlerin ona hatırlatılacağı

B) Dünyada yapıp ettikleri hakkında sorgulanacağı

C) Dünya hayatına dalıp Allah’ı (c.c.) ve ahireti unuttuğu

D) Yüce Allah’ı ve ahireti unutan bu kişinin yaptıklarının karşılığını alacağı.

E) Mal, mülk ve evlatların ona ahireti unutturduğu.

 

Soru 14

İman konusunda bilgi sahibi olmak iman etmek için yeterli olsaydı bu konuda bilgisi olan herkesin mümin olması beklenirdi. İnanç esasları konusunda bilgi sahibi olmasına rağmen iman etmeyenler de vardır. İman ile bilgiyi eşitleyerek birbirinin yerini tutacak şekilde düşünemeyiz. Çünkü iman bilgiyi aşan bir boyuta sahiptir. İmanda kabul ve teslimiyet, bilgide ise duyular aracılığıyla aklın bir sonuca varması söz konusudur. İçinde yaşadığımız evrenin ahengini duyularıyla gören ve bilgi sahibi olan insanın bu düzeni kuran bir yaratıcının varlığını kabul etmesi beklenir.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Evrendeki düzeni gören herkes bir yaratıcının varlığını kabul etmektedir.

B) Bilgi sahibi olmak mümin olmak için tek başına yeterli değildir.

C) Bilgi, duyular vasıtasıyla elde edilen verilerin akıl tarafından değerlendirilmesiyle oluşur.

D) Bilgi sahibi olmak iman etmeye yetseydi İslam üzerine çalışan herkesin iman etmesi gerekirdi.

E) İmanın bilgiyi aşan, teslimiyet ve kabul etmeyi gerektiren bir yönü vardır.

 

Soru 15

İmanın esası kalp ile onaylamaktır. Kalbin inanması imanın gerçekleşmesi için en temel şarttır. Bir kimsenin mümin ve Müslüman olabilmesi için kelime-i şehadeti kalben tasdik etmesi gerekir. Yani Allah’tan (c.c.) başka ilah olmadığını ve Hz. Muhammed’in (s.a.v.) O’nun kulu ve resulü olduğunu kalbiyle onaylamalıdır. Kalbiyle tasdik ettiğini diliyle ifade etmesi şart olmamakla beraber ilişkilerinde Müslüman muamelesi görebilmesi için gereklidir. Bir kimse diliyle iman ettiğini söylemesine rağmen kalbiyle söylediğini onaylamazsa iman etmiş olmaz. Kalben onayladığı halde, baskı altında olması veya dilsiz olması gibi bir sebeple inandığını söyleyememesi o kimseyi mümin olmaktan çıkarmaz. Kalpteki imanın dil ile söylenmesi o kimsenin başkaları tarafından mümin olarak bilinmesi için gereklidir.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Kalben inanmak imanın gerçekleşmesinin en önemli şartıdır.

B) Kelime-i Şehadeti kabul etmek mümin ve Müslüman olmanın gereğidir.

C) Ölümle tehdit edilen bir Müslümanın imanını inkar etmesi şarttır.

D) Kişinin iman etmesi için bunu diliyle ifade etmesi olmazsa olmaz değildir.

E) Kalben inandığını dil ile söylemek başkalarının bilmesi için gereklidir.

 

Soru 16

Yüce Allah müminlerden “Ey iman edenler! Allah’a ve Resulüne itaat edin ve (Kur’an’ı) dinlediğiniz halde ondan yüz çevirmeyin. İşitmedikleri halde, ‘işittik’ diyenler gibi de olmayın. Şüphesiz, yeryüzünde yürüyen canlıların Allah katında en kötüsü, akıllarını kullanmayan (gerçeği görmeyen) sağırlar ve dilsizlerdir.” (Enfal suresi, 20-22. ayetler) buyurarak, inkarcı bir tutumla gözlerini ve kulaklarını ilahi mesaja kapatan insanlar gibi olmamalarını ister. Ayrıca “Onlar yalan (bilgi yelpazesi com) yere şehadet etmezler, faydasız bir şeye rastladıkları zaman yüz çevirip vakarla geçerler. Onlar, kendilerine Rablerinin ayetleri hatırlatıldığı zaman, onlara kör ve sağır kesilmezler.” (Furkan suresi, 72-73. ayetler.) buyurarak müminlere nasıl davranmaları gerektiği konusunda yol gösterir.

Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Peygamberlere de itaat edilmesi gerekir.

B) Yalan yere şahitlik etmek eleştirilen bir tavırdır.

C) Yararı olmayan şeylerden uzak durmak gerekir.

D) Allah katında insanların en kötüsü aklını kullanmayanlardır.

E) Bilgiyi yararlı ve yararsız olarak ayırmamak gerekir.

 

Soru 17

Dini sorumluluğun ön şartı akıl ve irade sahibi olmaktır. İnsanın Allah (c.c.) katında sorumluluğu akıllı ve iradeli oluşuna bağlanmıştır. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de insanın üstlendiği bu sorumluluk şu şekilde ifade edilmiştir: “……”

Parçada boş bırakılan yere aşağıdaki ayetlerden hangisi getirilmelidir?

A) “Allah’a karşı gelmekten sakınanlara, onların hesabından bir şey (sorumluluk) yoktur. Fakat üzerlerine düşen bir hatırlatmadır. Belki sakınırlar…” (En’am suresi, 69. ayet)

B) O size ancak kötülüğü, çirkini ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder. (Bakara suresi, 169. ayet)

C) Muhakkak ki Allah, iman edip iyi davranışlarda bulunan kimseleri, zemininden ırmaklar akan cennetlere kabul eder. Şüphesiz Allah dilediği şeyi yapar. (Hac suresi, 14. ayet)

D) “Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, korktular. Onu insan yüklendi…”(Ahzab suresi, 72. ayet)

E) Andolsun biz, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde yarattık. Bize hiçbir yorgunluk çökmedi. (Kaf suresi, 38. ayet)

 

Soru 18

İslam’a göre bilgi edinme yollarından biri de sadık haberdir. Sadık haber, vahyi ve peygamberlerden gelen haberlerin tamamını kapsar. Vahiy; Allah’ın (c.c.) melek aracılığıyla peygamberlere, onların da insanlara bildirdiği, hayatın hangi ilkelere göre yaşanacağını ve nelere uyup nelerden sakınılacağını bildiren ilahi bilgiler ve bu bilgilerin gönderiliş tarzıdır. Bu haberler, güvenilir bir melek ve peygamber tarafından getirildiği için doğru ve kesindir. Sadık haberler, mütevatir haber ve peygamberlerden gelen haber olmak üzere iki kısımdır.

Bu parçada aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı yoktur?

A) Vahiy ile sadık haber kavramları arasında bir ilişki var mıdır?

B) Sadık haberin alt başlıkları nelerdir?

C) İslam’a göre vahyin tanımı nedir?

D) Sadık haberin İslam’a göre bilgi kaynakları içindeki yeri nedir?

E) İslam’a göre bilginin tanımı nedir?

 

BAŞARILAR DİLERİM...

 

CEVAP ANAHTARI

1-B 2-D 3-B 4-C 5-D

6-C 7-D 8-E 9-E 10-A 11-D

12-B 13-E 14-A 15-C

16-E 17-D 18-E

 

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ YAZILI SORULARI
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ KONU ANLATIMLAR
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORU BANKASI, TEST SORULARI
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ

>>>TIKLAYIN<<<

EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN

>>>TIKLAYIN<<<

Yorumlar

....

9. **Yorum**
->Yorumu: şahane bir site burayı sevdimm 
->Yazan: Buse. Er 

8. **Yorum**
->Yorumu: SIZIN SAYENIZDE YÜKSEK BIR NOT ALDIM SIZE TESSEKÜR EDIYORUM...
->Yazan: sıla

7. **Yorum**
->Yorumu: valla bu site çok süper .Bu siteyi kuran herkimse Allah razi olsun tüm ödevlerimi bu siteden yapiyorum.saolun mugladan sevgiler...:).
->Yazan: kara48500..

6. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel bir site. kurucularına çok teşekkür ederim başarılarınızın devamını dilerim.
->Yazan: Tuncay.

5. **Yorum**
->Yorumu: ilk defa böyle bi site buldum gerçekten çok beğendim yapanların eline sağlık. 
->Yazan: efe .

4. **Yorum**
->Yorumu: ya valla çok güzel bisi yapmışınız. Çok yararlı şeyler bunlar çok sagolun 
->Yazan: rabia..

3. **Yorum**
->Yorumu: Çok ii bilgiler var teşekkür ederim. Çok süper... Ya bu siteyi kurandan Allah razı olsun ..... süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Çok iyiydi. isime yaradı. Her kimse bu sayfayı kurduğu için teşekkür ederim 
->Yazan: pınar..

2. **Yorum**
->Yorumu: çok güzel site canım ben hep her konuda bu siteyi kullanıyorum özellikle kullanıcı olmak zorunlu değil ve indirmek gerekmiyor
->Yazan: ESRA..

1. **Yorum**
->Yorumu: Burada muhteşem bilgiler var hepsi birbirinden güzel size de tavsiyeederim. 
->Yazan: Hasan Öğüt.

>>>YORUM YAZ<<<

Adınız:
Yorumunuz: